Combined ShapeSlice 1Slice 1icon-phone

Vliv COVID-19 na průběh dovolené na lodi

Do e-mailových schránek nám denně přicházejí dotazy ohledně rezervací lodí a storno podmínek ve spojitosti s výskytem nového druhu Coronaviru. Zde najdete vyjádření jednotlivých pronajímacích společností.
Do e-mailových schránek nám denně přicházejí dotazy ohledně rezervací lodí a storno podmínek ve spojitosti s výskytem nového druhu Coronaviru. Zde najdete vyjádření jednotlivých pronajímacích společností.

(aktualizováno 1. 8. 2020)

Plošně již žádné speciální podmínky nejsou. Provoz přístavů i evropských vodních cest byl až na několik výjimek obnoven v plném rozsahu. Pokud v dané zemi dojde před vyplutím k omezením, společnosti nabízí bezproblémové přesunutí plavby či termínu, a to i na další plavební sezónu. Podmínky jednotlivých společností jsou uvedeny níže.

Obor cestovního ruchu utichl. Pohyb jakoby se zastavil a všichni vyčkávají, co bude dál. Bereme vás klienty jako partnery a je i naším zájmem vám být v těchto nelehkých situacích pomocníkem a průvodcem. Prosím, mějte na paměti, že se jedná o mimořádné opatření v krizové pandemické situaci, která nebude trvat věčně.

Zahraniční (ale i české) společnosti pronajímající lodě se většinově přiklánějí k vyplácení zaplacených lodí buď formou voucheru nebo přesunem termínu na pozdější dobu (podzim 2020 a sezónu 2021, nebo dokonce 2022). Důvodem je poskytovat služby i do budoucna. Pokud by firmy teď všem klientům vracely peníze, neměly by na své pravidelné náklady, mzdy zaměstnanců a musely by ukončit činnost. Dovolená na lodi by přestala existovat. 

Plánujete-li po této přechodné době vyplout na plavební kanály, řeky a jezera, prosím, zvažte nejprve možnost flexibilní změny termínu nebo předplacení budoucí plavby formou voucheru.

Zaplacené prostředky našim klientům nezadržujeme. Zálohy na lodě je vždy nutné poslat do společností v zahraničí. NEZAPOMEŇTE: Je naším zájmem stát na VAŠÍ straně a pomáhat vám najít nejlepší řešení v dostupných podmínkách.

  • Jsme tu pro Vás stále na telefonu nebo emailu s aktuálními informacemi a snažíme se najít nejlepší řešení za dané situace.
  • Všechny, kteří mají v nejbližší době naplánované dovolené, postupně kontaktujeme a hledáme pro každého to nejlepší možné řešení (přesun na jiný termín, do jiné destinace nebo v krajním případě zrušení). S pronajímateli domlouváme extra podmínky
  • letních pronájmů doporučujeme zatím vyčkat. Pokud se situace neuklidní, charterové společnosti pak ve většině případů umožní bezplatné přesuny. Věříme ale, že do léta se vše vyřeší a užijete si svou dovolenou bez problémů.

Budeme-li všichni táhnout za jeden provaz, pak se nikdo nepotopí. V případě potřeby nás můžete kontaktovat v chatu tady na stránce nebo na telefoním čísle vašeho booking specialisty.

Děkujeme za pochopení
Tým Hausboty.cz

POZOR!

Správa vodních cest Francie (Voies navigables de France) uzavírá plavební řeky a kanály minimálně do 29. května 2020.

Salsa

Objednejte si hausbót na září

Možná si klepete na čelo, proč teď myslíme na podzim. Ale podle vývoje celé situace odhadujeme, že právě podzim bude jedním z nejexponovanějších období pro plavbu na hausbótu. Volné podzimní termíny jsou teď ve velkém rezervovány. Spousta cestovatelů teď přesouvá své jarní rezervace na podzim.

5 důvodů, proč si rezervovat dovolenou na podzim:

  1. Pouze nyní jsou tak výhodné podmínky pro objednání, které se již nebudou opakovat.
  2. Drtivá většina si přesouvá dovolenou z jarních termínů na podzimní. Buďte mezi prvními, ať máte z čeho vybírat 😉
  3. Využijte volný čas k výběru lodi a plavby, teď je ten správný čas myslet na dovolenou a odpočinek na moři.
  4. Dovolená na lodi je individuální - na lodi jste pouze vy a vaše posádka. Máte obrovskou flexibilitu: můžete plout kamkoliv, zdržovat se v oblastech bez lidí a pokud jedete autem, nikdo vám let nezruší.
  5. Na podzim zraje víno. Vinařské oblasti (Burgundsko, Tokaj...) budou v kurzu.

Velké díky všem za podporu a trpělivost! 💙 Pokud jsme vás zatím neoslovili s přesunem termínu, vyčkejte prosím. Děláme vše, co je v našich silách. Všechny informace o dovolené na řekách i moři aktualizujeme na webu Yachting.com.

Tarpon42

Podmínky zrušení dovolené

Chápeme vaše obavy a snažíme se vám vyjít co nejvíce vstříc. Pro objasnění podmínek zrušení, vrácení peněz nebo odložení dovolené u jednotlivých pronajímajících společností čtěte dále.

Většina charterových společností nabízí zrušení (získáte kredit na příští rezervaci) nebo změnit svou rezervaci (bez poplatků za změnu), pokud dojde k zásahu vyšší moci:

  1. Ministerstvo zahraničí nebo Vláda ČR nedoporučí nebo zakáže cestu do vaší destinace.
  2. Bude pokračovat uzavření hranic (ať už hranice domovské nebo cílové země), které bude bránit vycestovat nebo se dostat do destinace.
  3. Váš let bude zrušen.
  4. Vy nebo člen vaší posádky se dostane do styku s Koronavirem.
  5. Bude vám nařízena karanténa.

Tyto podmínky musí nastat v blízké době vyplutí. Tudíž se nevztahují na termíny vyplutí v pozdějších termínech, kdy zásah vyšší mocí není zřejmý (aktuálně léto a podzim). Pokud si budete přát na své přání dovolenou zrušit a pronajímatel storno umožní, bude vám ke storno poplatku charterové společnosti účtován administrativní poplatek 50 €. Tento administrativní poplatek je účtován ke storno poplatku charterové společnosti do 150 € (včetně).

Francouzská vláda vydala nařízení - new ordinance of 25/03/2020. To uděluje francouzským charterovým společnostem možnost nevyplácet hodnotu zrušené dovolené, ale nahradit dovolenou službou stejné nebo vyšší kvality. Pokud bude cena rozdílná, zákazník tuto hodnotu doplatí. Vztahuje se na odjezdy mezi 1.3.2020 a 15.9.2020.

Máte pojištění storna? Pozor!

Pojištění se vztahuje jen na akutní vážné onemocnění, úraz či smrt pojištěného, nezaviněnou ztrátu zaměstnání anebo významnou živelní škodu na majetku. Nikoliv na uzavření hranic...

Máte-li pojištění storna a chcete raději sami zrušit plavbu? Pojistka se většinou na tento druh zrušení nevztahuje.

Pozor na doplatky!

Už loď máte zarezervovanou a teď zbývá pár posledních doplatků. Dodržujte prosím termíny splatnosti u aktuální smlouvy. Pokud nebude dodrženo, můžete přijít o rezervovaný termín. Týká se jak stávajích, tak nových rezervací.

Podmínky jednotlivých společností

Nicols

  • Všechny báze společnosti Nicols ve Francii, Nizozemsku, Německu a Maďarsku jsou zavřeny.
    • Správa vodních cest Francie (Voies navigables de France) uzavírá plavební řeky a kanály minimálně do 29. května 2020. Oblast řeky Lot je uzavřena do 15. května 2020. Anjou a Charente do 11. května 2020. Bretaň do 5. června 2020.
    • V Německu jsou základny uzavřeny do 20. dubna 2020.
    • V Portugalsku jsou základny uzavřeny do 30. dubna 2020.
    • V Maďarsku jsou základny uzavřeny až do 30. června 2020.
    • V Holandsku jsou základny uzavřeny do 4. dubna 2020.
    • Pro tyto případy platí odstavec z Podmínek pronájmu §11 (Přerušení nebo omezení navigace): Pronajímatel nemůže nést odpovědnost za přerušení nebo omezení plavby z důvodů, které nemohou ovlivnit (rekonstrukce, povodně, sucho, stávky, správní směrnice, uzavření uzávěrů atd.). V situacích, kdy tyto události plavbě brání, může pronajímatel změnit umístění a datum plavby se podobnou nebo větší lodí; nebo zaplacené prostředky mohou být použity jako kredit na plavbu k pozdějšímu datu, na kterém se obě strany dohodnou. Pokud to nelze sjednat, ponechá si zaplacenou částku pronajímatel.
    • S ohledem na mimořádné okolnosti, kterým čelí celý svět, bude Nicols poskytovat změnu termínu vaší dovolené na sezónu v roce 2020 nebo 2021.
  • V ostatních případech společnost Nicols nenese odpovědnost za vzniklou situaci, proto nenese odpovědnost za odškodnění v případě zrušení na přání zákazníka.
  • Pokud se rozhodnete spíše využít odložení místo zrušení své plavby:
    • mezi 4 a 10 týdny před odjezdem: žádný storno poplatek (obvykle 40%),
    • více než 10 týdnů před odjezdem: žádný administrativní poplatek (obvykle 150 EUR).
  • Společnost dodržuje vyhlášku francouzské vlády a peníze vydané za pronájem vrací formou kreditu na další plavbu (platnost 18 měsíců).
  • Pokud bude cena odložené plavby vyšší, platí tyto ceny doplatků:
    • doplatek se neplatí, bude-li plavba uskutečněna před 30.6.2020,
    • snížení doplatku o 50 %, pokud se plavba uskuteční v dražším období během sezóny 2020,
    • plná cena doplatku, pokud zákazník odloží plavbu na rok 2021. Splatnost doplatku bude odložena.
  • Doplatek musí být zaplacen nejpozději 45 dní před vyplutím.
  • Pokud bude cena odložené plavby nižší, může být přeplatek použit k platbě doplňkových služeb a nákladů na palivo.
  • Více informací najdete na: https://www.boat-renting-nicols.co.uk/latest-news/coronavirus-nicols

Le Boat

  • Pokud je vaše datum vyplutí do 30. června 2020, můžete zažádat o zrušení dovolené až do 48 hodin před vyplutím (14:00 dne začátku plavby). Cenu pronájmu vám společnost připíše ve formě kreditů, které budete moci využít na jiný pronájem lodi. Kredity budou platné do 31. října 2021. Případný rozdíl v ceně vám bude vrácen nebo jej budete muset doplatit.
  • Změna rezervace je možná nejdříve 4 týdny před vyplutím.
  • Tyto podmínky platí i pro nově vytvořené rezervace.
  • Více informací najdete na: https://www.leboat.co.uk/travel-information/go-boating-with-confidence

LesCanalous

  • Společnost LesCanalous (FPP) nenese odpovědnost za zrušení rezervace na žádost klienta.
  • Správa vodních cest Francie (Voies navigables de France) uzavírá plavební řeky a kanály minimálně do 20. dubna 2020 - týká se plavebních oblastí Burgundsko - Alsasko a Canal du Midi. Čeká se na vyjádření možnosti plavby po řekách Lot, Charente a Mayenne.
  • Ve Velké Británii se posouvá otevírání kanálů na 30. dubna 2020.
  • Pokud jste nuceni svou dovolenou přesunout z důvodu onemocnění COVID-19:
    • bude vám nabídnut nový termín v roce 2020, 2021 nebo 2022, kdy rozdíl v ceně musí být doplacen, nebo
    • zrušíte plavbu a získáte voucher v hodnotě vašeho pronájmu na pronájem lodi v roce 2020, 2021 nebo 2022.
    • Společnost dodržuje vyhlášku francouzské vlády a peníze za pronájem vrací formou kreditu na další plavbu.
  • Pokud provedete rezervaci dovolené do 30.4.2020 s termínem vyplutí do 31.10.2020, získáte možnost zrušit svou rezervaci nejpozději 48 hodin před vyplutím bez poplatků. Po zrušení rezervace vám bude nabídnut nový termín nebo voucher (platný v roce 2020 nebo 2021).

Locaboat

  • Společnost Locaboat uzavřela všechny své báze do 26. dubna 2020. Klienti s datem vyplutí v tomto termínu mají nárok na bezplatnou změnu termínu dovolené na rok 2020 nebo 2021. Pokud bude nově domluvený termín dražší, bude klient muset doplatit rozdíl. Pokud bude nový termín levnější, společnost částku nevrací.
  • Nemůžete-li vyplout kvůli důvodu zaviněnému COVID-19, můžete svou dovolenou odložit na rok 2020 nebo 2021. Zažádat můžete nejpozději 48 hodin před odplutím bez poplatků. Prioritně budou odbaveni klienti s termínem vyplutí do 30. května 2020.

Houseboat.it

  • Italská společnost nabízí bezpečnou rezervaci na termíny od června 2020. 
  • Pokud bude přetrvávat vládní omezení ať už ve státě zákazníka, nebo pronajímatele, společnost vám připíše čásku pronájmu jako kredit pro budoucí využití. Nebudou vám účtovány poplatky za storno nebo změnu termínu. Voucher bude platný do října 2021.
  • O změnu termínu nebo storno rezervace můžete zažádat nejdříve 30 dnů před odjezdem, nejpozději 48 hodin před odjezdem.
  • Tato nabídka platí na všechny rezervace potvrzené do března 2020.

Ahoj Czarter Polsko

  • Pokud bude rezervace zrušena na žádost zákazníka, postupuje se podle smlouvy. Propadá 1. splátka v případě úplného zrušení nebo se hledá náhradní termín v této nebo příští sezóně.
  • Pokud dojde k problémům z důvodu zásahu vyšší moci (např. karanténa na vnějších hranicích země), máte na výběr ze dvou možností:
    • změnit termín dovolené na pozdější termín tohoto roku nebo další sezónu v roce 2021,
    • získat voucher v hodnotě 1. splátky + 5 % z ceny extra, voucher je platný do konce roku 2022.
  • Svou rezervaci můžete změnit kdykoliv, na dohodě je možnost pár dnů před vyplutím. Pokud vám bude nabídnut nový termín, můžete další splátku uskutečnit podle nového harmonogramu.

DeDrait Holandsko

  • V této mimořádné situaci Covid-19 není možné loď stornovat s navrácením celé nebo části úhrady za pronájem lodi. Společnost peníze za pronájem vrací pouze formou kreditu na další plavbu.

  • Pokud bude uzavřena lokalita Drachtenu, bude zákazníkům nabídnut nový termín bez rezervačních poplatků
  • Pokud spadáte do situace zásahu vyšší mocí, bude vám nabídnut alternativní termín.
    • Termín vyplutí duben / květen / 2020: Můžete dovolenou přesunout zdarma na pozdější termín 2020 nebo 2021
    • Termín vyplutí 6/2020: Doporučujeme zatím vyčkat. Je možné, že se plavby uskuteční. Pokud ne, můžete zdarma loď přebookovat později.
    • Termín vyplutí 7/2020: Není možné rezervaci zrušit. Doporučujeme ponechat rezervaci beze změny. Je pravděpodobné, že v tento termín budete moci vyplout.

DELOS Holandsko

  • V této mimořádné situaci Covid-19 není možné loď stornovat s navrácením celé nebo části úhrady za pronájem lodi. Společnost peníze za pronájem vrací pouze formou kreditu na další plavbu.
  • Pokud bude klientovi zakázáno vyšší mocí cestovat do Holandska, získá možnost si přesunout rezervaci lodi na rok pozdější termín v roce 2020 nebo 2021.

Yachtcharter Wetterwille Holandsko

  • Podobně jako ostatní holandské charterovky - bezplatně lze změnit termín rezervace, pokud vyplouváte v březnu nebo dubnu 2020. Pokud budou restrikce na cestování trvat i nadále, získáte možnost si bezplatně změnit termín také.
  • Nyní pronajímatel umožňuje přesunutí dubnových a květnových plaveb
  • Červnové a pozdější plavby nemohou být prozatím zdarma přesunuty, jelikož se čeká na další vývoj situace. Pokud holandská vláda neumožní do země vycestovat, bude nabídnuta možnost posunutí termínu bezplatně
  • Dřívější přesunutí termínu na vyžádání je možné za extra poplatek 15% z ceny pronájmu
  • Není povolena plavba větších skupin do 1.6.2020.

Friesland Boating Holandsko

  • Pokud bude klientovi zakázáno vyšší mocí cestovat do Holandska, získá možnost si přesunout rezervaci lodi. Pronajímatel nabízí pro své klienty tyto možnosti:
  • 1. Plavbu lze zdarma přerezervovat na jiný termín pronájmu nejpozději 2 týdny před vyplutím
  • 2. Plavbu lze zrušit a získat voucher v hodnotě pronájmu na pronájem lodi v roce 2020, 2021, 2022 nebo 2023. 

VELDMAN Holandsko

  • Pokud spadáte do situace zásahu vyšší mocí, bude vám nabídnut alternativní termín.
    • Termín vyplutí 4/2020: Můžete dovolenou odložit zdarma na pozdější termín
    • Termín vyplutí 5/2020: Zatím vyčkáváme, jak se situace vyvine. Doporučujeme zatím vyčkat. Pokud chcete přeložit dovolenou na pozdější termín v této sezóně, bude Vám vyhověno.
    • Termín vyplutí 6/2020: Doporučujeme ponechat rezervaci beze změny. Je pravděpodobné, že v tento termín budete moci vyplout.
  • Zároveň hlásí, že na severu Holandska (Frísko) zatím není ani jeden případ.

Van der Laan Holandsko

  • Holandská charterová společnost Van der Laan se snaží ke každému zákazníkovi přistupovat individuálně. Pronájmy, které jsou na březen a duben se daří přesouvat na pozdější dobu sezóny 2020 nebo na sezónu 2021.
  • Pokud vyplouváte později než v dubnu a zrušili byste teď svou dovolenou, budou na váš pronájem platit běžné storno podmínky. Doporučujeme proto vyčkat na aktualizaci, která se bude týkat pozdějších pronájmů.

​Okay Charter

  • Podobně jako ostatní pronajímatelé. Pokud nebudete moci vycestovat z důvodu způsobeným vyšší mocí, bude vám nabídnut nový termín v roce 2020 nebo 2021 bez dodatečných poplatků.
  • Bezplatná změna termínu (při setrvání stávající situace) je nejpozději 30 dní před vyplutím.

Heinzig

  • Všem, kteří mají datum vyplutí do 19.4.2020, bude nabídnuta bezplatná změna termínu.
  • Po tomto termínu bude rozhodnuto individuálně dle vývoje situace.
  • Platby za pronájem se neodkládají a zůstávají platné dle uzavřené smlouvy s klientem.

Doufáme, že se situace brzy zlepší a budeme moci bez omezení cestovat a objevovat krásy Evropy a Kanady z paluby hausbótu.

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás prosím prostřednictvím chatu tady na webové stránce. Všechny dotazy postupně zodpovídáme. Kontaktovat nás můžete také po e-mailu hana.fialova(zavináč)hausboty.cz.

Sledujte nás