Combined ShapeSlice 1Slice 1icon-phone

Bretaň - červenec 2018

2. 8. 2018

Letos jsme navštívili francouzskou Bretaň s naloděním na bázi Glénac. Je to maličká základna s velice ochotným a milým personálem, takže sobotní předání proběhlo velmi rychle a bez sebemenších problémů. Ještě večer jsme vypluli do nedalekého La Gacilly, sídla mimo jiné společnosti Yves Rocher, kde jsme také zakotvili a přespali.

Druhý den v neděli jsme vypluli z La Gacilly kanálem Nantes - Brest směr Josselin, který jsme si určili jako náš nejvzdálenější cíl. Po cca 5 hodinách plavby krásnou poklidnou přírodou a proplouvání zdymadly jsme zakotvili v městečk​​​​​​​​​​​​​​​​​​u Malestroit, kde jsme se rozhodli strávit další noc. Večerní procházkou malebným městečkem Malestroit s návštěvou místní restaurace jsme den zakončili a šli spát.

Následující pondělní ráno jsme po snídaní vypluli a pokračovali v plavbě směr Josselin. Kanál Nantes - Brest se střídal s poklidnou řekou L´Oust a všude kolem se rozprostírala krásná a pestrá přírodní scenérie. No prostě balzám na tělo i duši :-) . No a tak jako předchozí den po zhruba 5 hodinách plavby se před námi objevuje nad řekou silueta monstrózně se tyčícího hradu Josselin. Povedlo se nám zakotvit přímo pod hradem a po krátkém odpočinku vyrážíme na prohlídku města. Bohužel, díky tomu, že jsme připluli již v podvečer, na prohlídku hradu jsme se nedostali, ale nevadí. Procházíme se malebnými uličkami a obdivujeme architekturu a nakonec končíme opět v místní restauraci, kde neodoláváme bretaňské specialitě - mušlím, místnímu pivu a samozřejmě vínu. Odcházíme přejedení, ale naprosto spokojení na palubu naší Estivalky a po krátkém posezení jdeme spát.

Úterní ráno nám nezbývá nic jiného než se otočit a vydat se zpět po již dobře známe řece a kanálu. Nicméně při zpáteční plavbě si zase všímáme jiných míst, které jsme cestou do Josselin neregistrovali. Občas, když nás něco zaujme, zakotvíme, abychom si vše mohli v klidu prohlédnout a úterní den zakončujeme opět zakotvením v Malestroit. Vydáme se do místního obchodu doplnit chybějící zásoby a poté na procházku městečkem. Ten den jsme měli štěstí, protože v místním kostele se zrovna konal živý koncert vážné hudby, takže jsme se nenápadně vmísili mezi místní obyvatele a měli večer zpestřený i kulturním zážitkem.

Na středu jsme si určili jako cíl historické město Redon, a tak jsme vypluli. Opustili jsme kanál Nantes - Brest a pokračovali kousek po řece L´Oust, poté opět vplouváme do kanálu Nantes - Brest. Cesta pomalu a klidně utíkala a v odpoledních hodinách doplouváme kanálem Nantes - Brest před Redon. Překonáme na první pohled trochu složitější křižovatku vodních cest a přes zdymadlo vplouváme do mariny Redon. Vybíráme si volné místo k zakotvení, jdeme na tzv. Capitanerii zaplatit jednu noc. Samozřejmě odpolední procházka Redonem nemůže chybět. Cestou zpět na loď se zastavujeme v malé Crêperie l'Akène a dáváme si k večeři úžasné Gelattes, a nakonec, jako desert, to završujeme Crépes. Jsme opět přejedení a máme co dělat, abychom došli na loď.

No a máme tu čtvrtek. Posledním místem, které máme v plánu navštívit, je La Roche - Bernard. Historické město cca 10 km od ústí řeky La Vilaine do moře. Po vyplutí z mariny Redon po řece La Vilaine máme dost času se kochat krajinou, protože je před námi asi 4 hodinová plavba bez žádných zdymadel. Kolem druhé hodiny odpolední proplouváme pod impozantním silničním mostem do La Roche - Bernard. Nacházíme volné místo v marině, zakotvíme a jdeme opět na Capitenerii zjistit, zda můžeme na místě zůstat přes noc. Bohužel se tam setkáváme tak trochu s neochotou a skoro to vypadá, že nás tam vůbec nechtějí. Místo, kde kotvíme, je prý rezervované a ostatní také...  Nicméně až když vysvětlujeme, že si noc v marině chceme normálně zaplatit, tak slečna začíná otáčet a nakonec nám určí jiné místo, kde můžeme přes noc kotvit. Smutné je, že místo, ze kterého nás poslala pryč, zůstalo celou noc volné. No nic, tahle jedna situace nám samozřejmě celkový dojem o tom, že Bretaňané jsou velmi milí, ochotní a vstřícní lidé nezkazí. Večer už je to klasika, prohlídka a procházka městem, spousta fotek a večeře v místní rodinné Creperii. Báječný gurmánský zážitek nás donutil ještě k procházce, a poté zpět na palubu.

Je pátek ráno, loučíme se s La Roche - Bernard a vyplouváme na cca 6 hodinovou zpáteční cestu na bázi Glénac. Díky tomu, že na řece La Vilaine neproplouváme žádnými zdymadly, tak cesta utíká. Proplouváme opět Redonem do kanálu Nantes - Brest a "uháníme" dál. Kolem 16:00 už máme na dohled bázi Glénac, vybíráme místo a naposledy kotvíme. Následuje bohužel to, co na konci každé cesty nemáme rádi: balení, úklid, nakládání auta atd. Vždyť to každý zná...

Poslední večer se scházíme na posezení u lahve vína s kolegy z Česka, kteří vyplouvali ve stejný den jako my. Vyměníme si zážitky z cesty, vypijeme víno a unaveni se jdeme naposledy vyspat na naší Estivalku. Jelikož nás v sobotu čeká skoro 1500 km dlouhá cesta domů, tak se nám daří předat loď jako první a my můžeme v 9:00 nastartovat zase jiný dopravní prostředek a vyrazit domů. No a na závěr? Samozřejmě jsme celou cestu domů plánovali další výlet!

Ještě jednou Vám děkujeme a už se těšíme na další plavbu.